czwartek, 31 sierpień 2017 11:38

7500 km w drodze, czyli „Kujawy” na „końcu Europy”

Zespół Pieśni i Tańca „Kujawy” 9 sierpnia 2017 r. wyruszył na Festiwal do Palacio Freire de Andrade w Portugalii. Po drodze odwiedził Paryż, Pampelunę, wybrzeże Costa Brava, Barcelonę, Weronę i Wenecję.

Pierwszym przystankiem podróży był park wodny w  Paryżu. Aquaboulevard de Paris to wodny park rozrywki dla każdego, kto kocha szaleństwa w wodzie. Oprócz nowoczesnego basenu, robiącego duże wrażenie, znaleźliśmy tam zjeżdżalnie, na których zabawom nie było końca.

W nocy wyruszyliśmy w kierunku Hiszpanii - do Pampeluny, gdzie spędziliśmy cały dzień. Staraliśmy się zobaczyć najciekawsze miejsca tego miasta słynącego z corocznej gonitwy byków po ulicach.

Następnego dnia trzeba było zmierzać dalej do naszego celu podróży – Portugalii. Czekali przecież na nas mieszkańcy urokliwej Valegi. Odbywała się tam właśnie parada promująca region. Wraz z mieszkańcami miasteczka kroczyliśmy ulicami, bawiąc się, tańcząc i prezentując kujawskie tańce oraz przyśpiewki. Wystąpiliśmy tam z pierwszym koncertem, by pokazać polską kulturę i tradycję. Czas spędzony w Valedze będziemy długo wspominać, gdyż zostaliśmy tam bardzo gościnnie przyjęci i poznaliśmy wspaniałych ludzi, którzy chętnie odwiedziliby nasze miasto.

Po kilku dniach udaliśmy się na dalsze koncerty do innych miejscowości m.in. Aveiro i Andrade. Na scenach pojawiły się również zespoły folklorystyczne z Portugalii oraz Serbii. W upalne dni koncerty zaczynały się o godz. 22.00. Po udanych występach odpoczywaliśmy wśród ludzi, którzy dbali o nas i traktowali z życzliwością. Od samego początku pobytu w Portugalii każdy z nas czuł się bardzo dobrze. Zżyliśmy się z miejscową społecznością, nawiązały się przyjaźnie. Po udanych koncertach i promocji naszego regionu, trzeba było jednak wracać.

Z Portugalii pojechaliśmy do Barcelony. Tam wraz z przewodnikiem zwiedzaliśmy stolicę Katalonii. Wieczorem udaliśmy się do hotelu na wybrzeżu Costa Brava w Blanes.

Następnie ruszyliśmy do Włoch, gdzie zwiedzaliśmy Weronę oraz Wenecję.  Oczywiście nie mogliśmy zrezygnować z odwiedzenia balkonu Julii – ukochanej Romea, miejsca spotkania słynnej pary opisanej przez Williama Szekspira. Wiele osób było zauroczonych miastem na wodzie i z pewnością intrygowało poruszanie się tramwajami wodnymi, gondolami i innymi środkami transportu tak różnymi od naszego sposobu przemieszczania się po mieście. Któż z nas bowiem podpływa do własnego domu łodzią?

Po blisko trzech tygodniach wojaży po Europie wróciliśmy do Polski, gdzie czekały na nas stęsknione rodziny. Był to czas pełen niezapomnianych wrażeń. Pokazaliśmy nasze tradycje, kujawskie stroje, pieśni i tańce, a przy okazji poznaliśmy kultury innych krajów.

Wyrażamy wdzięczność tym wszystkim, którzy pomogli nam w realizacji festiwalowych koncertów w Portugalii i odwiedzenia przeuroczych miejsc. Serdeczne słowa podziękowania  kierujemy do naszych najwierniejszych sponsorów, Rodziców, oraz Biura Turystycznego „Turysta” we Włocławku za dofinansowanie transportu. Dziękujemy również Urzędowi Miasta we Włocławku za gadżety promujące nasze miasto.

====================================================

Przygotowanie wyjazdu: Maciej Mielczarski- kierownik ZPiT Kujawy.  Opieka na dziećmi i młodzieżą: Arkadiusz Piasecki i Agata Krupińska- Lubańska Opieka nad kostiumami: Małgorzata Targańska. Muzycy: Barbara Kozińska-skrzypaczka, Andrzej Krupiński –skrzypek, Miłosz Kierzkowski-akordeonista oraz Igor Krupiński - bęben

Wyjazd trwał od 9 do 27 sierpnia 2017 roku.